susanweerdenburg.reismee.nl

Het avontuur gaat beginnen!

Hallo allemaal,

Hier is mijn eerste blog voor de mensen die het nog niet gelezen hebben.

2 september was het dan zover. Ik, die helemaal alleen naar Engeland (Bournemouth) gaat. Voor het eerst alleen op pad! Dat was toch wel een uitdaging aangezien ik weinig woorden Engels spreek. Mijn ouders brachten mij naar Schiphol en eenmaal daar aangekomen ging ik alvast mijn koffer inleveren. Daarna zouden we nog even een drankje doen. Na het drankje moest ik dan echt afscheid nemen van mijn ouders. Nou, daar begon het avontuur!

Aangekomen op Southampton moest ik op zoek naar het treinstation. Dit was makkelijk te vinden, maar nu het treinkaartje nog. Op naar de balie om te vragen voor een kaartje naar Bournemouth. Dit ging allemaal heel snel en best makkelijk, dus op naar de trein. Toen ik aangekomen was bij het station van Bournemouth moest ik nog op zoek naar een taxi. Ook dit ging super makkelijk en de taxichauffeur vertelde mij allemaal leuke dingen over Bournemouth en natuurlijk had hij vragen over Amsterdam.

Stond ik dan met mijn koffers voor het huis van het gastgezin en toen werd het pas spannend. Ze lieten mij binnen en brachten mij gelijk naar mijn kamer met mijn koffers. Daarna gaf mijn gastmoeder mij een rondleiding door het huis en vertelde zij de regels die ze daar hebben. Ik ontmoette haar man en haar zoon. Er was nog een andere student bij haar in huis en daar ging ik die avond mee eten en zij zou met mij de volgende dag mee naar school reizen om alles te laten zien. De andere student kwam uit Italië. Het zijn allemaal hele lieve mensen en ze hielpen mij gelijk al met de taal en ze namen echt de tijd voor mij.

De eerste schooldag in Bournemouth.. In de ochtend rustig opstarten, want ik moest pas om kwart voor 9 de bus hebben. Ik heb eerst samen met de andere student ontbeten. Daarna zijn we gelijk naar school gegaan. Ze had mij wat verteld over de route die ik nog moest lopen naar school en bracht mij toen naar de docent waar ik mij moest melden. Ik kreeg meteen een rondleiding door het gebouw, dat erg klein was, maar het zag er gezellig uit. De persoon die mij een rondleiding gaf bracht mij gelijk naar het goede lokaal.

Na school ben ik met de student van mijn gastgezin en een vriendin van haar een lunch gaan halen. Toen gingen wij naar een parkje toe wat in de stad lag. Daarna zijn we nog even gaan shoppen. Na een tijdje hadden we het wel weer gezien en hebben wij de bus naar huis gepakt en zijn wij naar een parkje bij ons huis gegaan. De andere student vertelde mij allemaal leuke dingen die hier te doen zijn. Ze vroeg mij ook mee om te gaan stappen met haar vriendinnen. Hier is stappen op een woensdag het leukste, dus ik was zeker voor om mee te gaan. Ik ben erg benieuwd hoe dat hier is!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!