susanweerdenburg.reismee.nl

Oxford en een leuk nieuwtje!

Daar ben ik weer met een te leuke blog of mag ik dat niet zeggen? Ik heb het in elk geval ervaren als een top week!

Laat ik beginnen bij maandag. Deze dag had ik gewoon school tot 5 uur en toen ik thuis kwam ging ik weer videobellen met Merle. Dit doen we elke maandag eventjes.

Dinsdag en woensdag had ik ook gewoon een normale schooldag. Woensdag gingen we met de lunch sushi eten dus mijn dag was helemaal goed. Alleen niet iedereen was even blij mee, maar ze waren er wel allemaal.

Donderdag had ik ook eerst een normale schooldag en in de avond ging ik met wat mensen van school naar de pub. Wat een avond was dat zeg. Was iets te laat thuis en er was genoeg drank in het spel.. Mijn vrienden hadden afgesproken om dit vrijdag weer te doen. Ik geloofde er weinig van. Ik moest eerst zien of ze wel naar school kwamen.

De volgende dag weer vroeg op voor school. Ik kwam op school aan en tot mijn verbazing was iedereen gewoon op school. Dus ik moest er wel aan geloven om die avond weer naar de pub te gaan. Dit was weer een zo’ngezellige avond dat we zelfs na de pubnognaar denightclubgingen. Half 5 thuis aangekomen, maar gelijk gaan slapen.. Dit zijn natuurlijk geen tijdenom thuis te komen.

De volgende was ik alweer vroeg wakker. De andere student waar ik die dag mee zou gaan high teaën (afternoon tea) lag nog diep in coma.

Na wat uurtjes kwam ze mijn kamer in lopen en ze stond erbij of er een vrachtwagen over haar heen was gereden.. Ze vertelde mij ook dat ze zich niet heel best voelde. Ik vond het wel knap, want ze drinkt altijd maar 3 biertjes. Genoeg gelul over hoe slecht ze zich voelde.

Nadat ze nog een uurtje kon bijkomen zijn we naar de shop gegaan waar alles super goedkoop is. Nou en ik weet waarom.. Je wilt in die kleren niet eens dood gevonden worden. We waren daar snel klaar en toen gingen we naar een leuke tentje voor de high tea. Dit was erg lekker en gezellig! Na de high tea gingen we nog even de stad in en daar kwam ik wat vrienden van school tegen Dus toen gingen we maar weer koffie drinken. Was ook maar goed ook wat het weer was zaterdag erg slecht. Daarna gingen we nog even shoppen en toen was het alweer tijd voor diner. Rachel en ik gingen eten bij een Italiaan en daarna ben ik alleen naar de pub gegaan. Ik ben daar niet heel lang gebleven, omdat ik heel erg moe was. Toen ik thuis aankwam om 10 uur wilde ik eigenlijk even douchen, maar hier zijn tijden verbonden aan het douchen.. Dus ik heel voorzicht naar mijn gastouders met de vraag of ik mocht douchen. Dit mocht gelukkig, maar voor deze vraag was ik denk nog zenuwachtiger dan dat ik daar de eerste keer aankwam. Daarna ben ik lekker gaan slapen.

De volgende dag ging ik met mensen van school naar Oxford. We moesten eerst 3 uur in de bus voor we er waren.. Nou iedereen vond het verschrikkelijk dus ik denk dat het de laatste keer was dat we zo gingen. Aangekomen moesten we even de weg zoeken. Wat rond gelopen te hebben wilde iedereen opeens naar de Harry Potter school. Dus de weg vragen en bleek het dat we er al 3 keer voorbij hadden gelopen..

Op naar binnen stond er ook nog eens een lange rij en ik dacht op dat moment: dan moet dat het wel waard zijn. Daar binnen beetje rond lopen en wat gekeken. Sommige mensen herkende wat van de film, maar ik heb nog nooit Harry Potter gezien, dus ik had echt geen idee. Na dit avontuur ga ik het ook niet kijken voor de mensen die de films leuk vinden is het vast leuk om een kijkje te nemen.

De dag was toen alweer bijna voorbij dus gingen we avondeten. Dit was weer sushi dus dat vond ik helemaal prima.

Weer terug naar huis en dat duurde weer wat lang. Thuis aangekomen gelijk gaan slapen, want de volgende dag had ik weer school.

We sluiten de blog af met een leuk nieuwtje; Dinsdag 9 oktober had ik een gesprek of mijn Engels goed genoeg is om au pair te worden. Daar kwam uit dat mijn Engels vooruit is gegaan en dat ik naar een au pair gezin mag zoeken. Ik hoop dat ik volgende week al weet waar ik terecht kom, maar dat kunnen jullie dan weer lezen op deze pagina.

Groetjessss

Reacties

Reacties

Miranda

Dat zou super zijn als je volgende week weet waar jouw Au pair gezin woont. Dan kunnen wij met z'n zessen een reisje Engeland boeken:)

Trea Sonneveld

Gefeliciteerd. Ben benieuwd naar je verhalen als au pair. Hoop dat je in een leuk gezin geplaatst wordt.

Leny

Weer een superleuk verhaal. En de mooie zin: mijn Engels is goed genoeg om naar een au pair afgezien te gaan. Toppy! Uit elk verhaal blijkt dat je het goed naar je zin hebt, en dat het goed met je gaat.
Lieve groet, opa en oma!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!