susanweerdenburg.reismee.nl

Laatste weekje Bournemouth en start als au pair

Het begin van mijn vakantie was dan ook wel lekker uitslapen. Daarna naar school gegaan en gewacht tot de mensen uit waren om dan te gaan lunchen. Na de lunch een kopje koffie gedronken met wat meiden. Daarna ging ik met de gasten wat eten. Eentje zei: we gaan vandaag bij een Thais restaurant eten. Wij met z’n alle erop af, was het een Indonesisch restaurant. Hij zei er ook wel bij dat lijkt toch allemaal op elkaar. Uiteindelijk zijn we helemaal ergens anders heen gegaan en geen idee uit wat voor land dit kwam, maar het was erg goed. Daarna gingen we een drankje doen in het park, maar van 1 drankje kwamen we terecht in twee verschillende pubs dus dat liep ook wel lekker. Daarna ben ik naar huis gegaan en lekker gaan slapen

Dinsdag heb ik lekker uitgeslapenwaardoor ik wat te laat was voor het ontbijt. Dus ging ik maar met een vriend ontbijten. Daarna zijn we weer naar school gegaan om te wachten tot de mensen uit waren. Een gast had nieuwe kleren nodig en vroeg om hulp dus gingen we maar weer eens shoppen. Met twee gasten shoppen is wel een eitje zeg. Twee winkels in en klaar. Na het shoppen was het alweer tijd voor avondeten. Ik had afgesproken met de student van mijn gastgezin. Ze wilde heel graag Fish and chips proberen en voor haar was het ook haar laatste week dus moesthetwel nu. Wij lekker gegeten en daarna naar huis gegaan. Ik was van plan om te gaan slapen, maar daar dacht een vriend anders over,die stond opeens met watdrinken voor mijn huis. Hij zei:jij bent de enige die geen school heeft en die nog niet slaapt dus we gaan wat drinken. Ik had weinig keus dus we gingenmaar naar het park bij mijn huis. Ik liep mijn huis uit en zag denk wel 200 mensen in mijn straat en dacht:echt wat gebeurt hier allemaal. Toen kwam ik erachter dat de voetbalwedstrijd was afgelopen. Het station zit op 2 minuten lopen van mijn huisdus was niet heel gek dat al die mensen daar waren. Na wat drankjes ben ik naar huis gegaan en ben ik lekker gaan slapen.

De andere student vertelde mij gisteren bij het eten dat ik om 10 uur wakker moest zijn, want ze kwamen mijn kamer bekijken. Nou de gastmoeder was tocht even van mening verandert en maakte mij al om 9 uur wakker.. Wilde dat ik gelijk uit bed kwam en zei daarna: jeetje wat zie je er slecht uit. Ik vertelde haar dat als je mij op deze manier wakker maakt, ik er inderdaad niet heel blij uitzie. Dat vond ze wel een beetje vreemd.Die dag met Bart gebeld voor een treinkaartje en voor een bankrekening in Engeland dus dat was ook weer geregeld. Ik mocht deze dag ook niet ontbijten, dus had er helemaal de pest in. Dus ik had maar weer een vriend gebeld met de vraag: zullen we weer gaan ontbijten.. Na het ontbijt naar school gegaan, want daar was een Halloween feestje. We hebben hier allemaal spellen gedaan in het teken van Halloween. Was wel een leuke ervaring en er zaten wel leuke dingen tussen. Daarna zijn we naar de Mac gegaan voor avondeten en daarna al de pub in, want hier is Halloween heel groot en er zijn zoveel mensen die hier aan mee doen, is echt niet normaal. Ik dacht zelf ook even dat het zaterdag was,zo druk was het. Na de pub zouden we naar een nachtclub gaan alleen moest je hier een kaartje voor hebben en die hadden we niet. Dus zijn we maar ergens anders naar toe gegaan. Daarna ben ik lekker naar huis gegaan en gaan slapen.

Donderdagochtend vrij weinig gedaan in de middag ben ik weer gewoonnaar de stad geweest. Hebben we wat gegeten daarna had ik met mijn huisgenoot afgesproken. Twee mensen van mijn school gingenook nog even mee. We wilde even een klein cadeautje kopen voor Edward(de zoon in het gastgezin), want hij was vandaag jarig. Cadeautje gekochtendaarna nog even koffie gedronken en toen naar huis voor diner. Deze dag aten we alleen met de studenten, omdat Edward jarig was, maar het was wat vroeg dus we kregen het allemaal niet weg. Daarna ben ik weer naar de gasten van school gegaan en zijn we naar een pub gegaan. Om 11 uur was iedereen alweer moe van de dag daarvoor dus zijn we naar huis gegaan. Toen ik thuis kwam ben ik gelijk gaan slapen.

De volgende dag werd ik iets te laat wakker, waardoor ik wat haast had. In deze ochtend wilde ik ook nog even snel naar het AFC Bournemouth station voor een mooi shirt. Aangezien ik daar twee minuten vandaan woon,vond ik wel dat ik die moest hebben. Daarna ben ik snel naar school gegaan en zijn we met zijn alle gaan eten. Daarna heb we een voetbalwedstrijd gekeken en hadden we alweer afgesproken in de pub. Dit was ook mijn laatste avond met deze mensen dus was wel een raar gevoel. In de avond belde mijn vriendinnen uit Nederland nog even, maar de verbinding was wat slecht dus moeten we maar eens over doen. In de avond na de pub zijn we nog naar een nachtclub geweest en daarna naar huis.

De volgende dag werd ik wat moe wakker, want ik had maar 3 uurtjes geslapen… Ik had niet tijd om meer te slapen, omdat ik mijn koffer moest inpakken en ik om 11 uur alweer afgesproken had met wat vrienden om voor de laatste keer te gaan lunchen. Koffer inpakken was ook een top sport, want ik heb iets te veel kleren bij mij. Na een paar keer op mijn koffer gezeten te hebben is het mij toch nog gelukt om mijn koffer dicht te krijgen. Daarna snel naar stad gegaan, wat gegeten en toen ging een klasgenoot even mee om mij te helpen met mijn koffers naar de trein te brengen. Ik naar de trein, bellen er twee vrienden: waar ben je? Ik vertelde ze dat ik net in de trein zit. Waren ze helemaal naar het treinstation gekomen om nog even dag te zeggen, maar net wat te laat. Halverwege in de trein kwam er iemand naar mij toen om te vragen voor mijn kaartje, maar ik had dus blijkbaar iets niet goed gedaan met mijn kaartje, dus ze zei bij het volgende station moet je het even na vragen. Ik bij het station aangekomen en gevraagd zegt de mevrouw moet je beneden zijn. Ik beneden aangekomen sta ik op een perron waar verder niks te vragen viel, dus dat liep niet zo. Ik had ook nog eens 5 minuten dus ik dacht vergeet dat stomme kaartje, moet nu eerst uitvinden op dit grote station waar überhaupt mijn trein komt. Ik zag iemand staan en ik dacht: die kan mij wel eens helpen. Gevraagd en hij heeft mij naar de juiste trein toe gebracht, was wel even rennen maar goed. Hij zei ook: ikzie dat je niet uit Engeland kom dus help je graag. Zit je in de laatste trein nog een halte en dan denk je opeens het gaat dan echt gebeuren.. Die gedachten was al snel weg, want ik moest weer lopen met die vervelende koffers. Dit station was gelukkig niet zo groot en vond dan ook snel de moeder van het nieuwe gastgezin. Ze kwam gelijk al super lief over en onderweg naar haar huis vertelde ze nog allemaal leuke dingen over de buurt en de kinderen. Aangekomen zag ik gelijk de oudste twee, maar die moesten eerst even verstoppertje spelen. Ze vonden het maar raar allemaal. De moeder vertelde mij dat ze veel foto’s van mij heeftlaten zien en verteld hebben over mij. De middelste wilde mijn kamer laten zien en daar moest hij ook even verstoppertje spelen. Daarna werd de jongste wakker en die kwam heel vrolijk over. De oudste kwam mij gelijk een boek brengen over van alles en nog wat. Dus ik dacht de klik is er wel. We gingen toen gelijk eten en de vader vertelde mij dat er vandaag een vuurwerkshow is en dat we daar naar toe gingen. Na het eten erop af gegaan, kregen we daar te horen dat het vandaag niet door ging maar dat het morgen wel weer was. Terug naar huis gingen de kinderen naar bed en heb ik mijn spullen maar eens uitgepakt.

De volgende ochtend werd ik alweer wakker om half 9, omdat er natuurlijk een paar drukte makers waren. Dat wordt even wennen, maar loopt wel los denk ik. Het gezin ging naar de kerk en ik ging maar proberen verder te slapen.Toen ze terug kwamen vertelde de vader mij dat zijn zus jarig was en dat we met ze alle in een restaurant gingen lunchen. De vraag was dan ookof ik mee wilde en natuurlijk wilde ik wel mee. Zo kon ik de kids gelijk beter leren kennen en de familie, want die zie ik waarschijnlijk nog wel vaker. We kwamen aan in het restaurant en we waren wat later dan de rest dus iedereen zat er al. Ze kwamen gelijk naar mij toe om zich voor te stellen en maakte een praatje. Kwam gelijk al over als een gezellige familie. Na het eten gingen we bij een van zijn zussen koffie drinken.Het was een erg klein huis voor zoveel mensen, maar goed ik woonde daar niet dus vond het allemaal wel best. Naeentijdje gingen we naar huis toe. Thuis aangekomen dekidswat eten gegeven en weer de auto inop weg naar een vuurwerkshow. Bij de vuurwerkshow was ook een kermis dus de kids hebben allemaal wat dingetjes gedaanendaarna lekker gekeken naar vuurwerk. Toen weer terug naar huis en het was alweer 8 uur dus de kids naar bed.Ik ging op zoek naar eten aangezien het voor mij al wat laat was.. Kon alleen een banaan vinden dus hebikdat maar gegeten. Toen kwam de moeder van de familie naar beneden en ze zei:ik ga zo kijken voor eten voor je. Nou om 10 uur hadden we pizza dus dat liep wel. Ben daarna lekker naar bed gegaan, want de volgende dag was mijn eerste echte werkdag.

Klein stukje over het gezin. De moeder heet Dina zij is medische arts en de vader heet Doug hij is analyse manager. Ze hebben drie kinderen de namen zijn Micah van 7, Joel van 5 en Joshua van 1,5 jaar. De oudste twee gaan naar twee verschillende scholen en de jongste gaat naar de opvang. De rest kunnen jullie de komende tijd lezen in mijn blogs.

Reacties

Reacties

Kees en Leny

Zo, dat stuk kan je weer achter je laten. Volgende stap: au pair! Klik hebben, lief met kinderen omgaan, en het ook zelf goed naar je zin hebben. Superleuke foto's van het gezin. Gaat goedkomen. Lieve groet,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!