susanweerdenburg.reismee.nl

De tijd vliegt

Dan beginnen we alweer aan de tweede week. Moet zeggen dat de tijd wel snel gaat hier.

Maandag waren de ouders ziek en de middelste zoon. De moeder zei dat ze je jongste nog wel even naar de dag opvang kon brengen dus dat was chill. De oudste naar school gebracht en toen ik terug kwam moest ik op het kind passen dat ziek was. Hij mocht van ze moeder even tv kijken, maar niet heel de dag. Het eerste wat ik dacht wat moet ik in godsnaam doen met een kind dat ziek is. Nadat ik de tv uit had gezet ging hij gewoon voor zich zelf spelen. Toen kwam ik er al snel achter dat hij niet echt ziek was. Ik zei niks tegen hem, maar dacht wel mooi als je toch nep ziek ben kan je wel even met mij mee naar de supermarkt. Daar dacht hij anders over dus zijn moeder had hem overgehaald en dat hij dan koekjes mocht uitzoeken… Als hij gewoon was mee gegaan kreeg die ook echt wel wat maar goed. Uiteindelijk in de supermarkt had hij het helemaal naar zijn zin. Toen we terug kwamen zijn we snel gaan lunchen en daarna hebben we de koekjes gebakken. Ik had hem achter gelaten bij zijn ouders want ik moest snel de oudste ophalen, want die moest weer naar tennis. Na de tennis hebben we de jongste van de opvang gehaald. De avond was eigenlijk als elke avond.

De dag erna iedereen was beter alleen bleven de ouders deze dag nog even thuis werken. Ik de kids weer naar school gebracht daarna had ik met twee ander au pairs afgesproken. We zijn toen naar het stadje Bracknell geweest. Was een leuk stad waar je goed kan shoppen. Daar zijn we paar uur geweest daarna weer naar huis om de kinderen op te halen van school. Na school heb ik ze gebracht bij de naschoolse opvang. Dit was een andere opvang dan normaal het was in een kerk (niet dat, dat slecht is). We liepen naar binnen en die gasten vroegen te gelijk; Susan wat is dit? Ik antwoordde daarop; uhh, ik heb ook geen idee, maar het is vast heel leuk laten we gaan kijken. Ik kreeg gelijk allemaal vragen van de mensen en de kids kregen allemaal eten aangeboden. Ik dacht echt wat overkomt mij nu. De vroeg vertelde mij wat ze daar allemaal deden en toen werd het toch allemaal wat duidelijker. Na een uurtje waren ze klaar daar en ze zeide dat ze het super naar hun zin hadden gehad dus dat was mooi. Daarna zijn we de jongste van de opvangen wezen halen en naar huis gegaan. Ik heb iedereen thuis afgezet en heb de oudste weer meegenomen naar voetbal. De avond liep weer af zo als altijd.

Woensdag de ochtend was opzich gewoon het zelfde alleen dat de middelste echt niet naar school wilde, maar na lang overhalen is die toch gegaan.In de ochtend zouden mensen langs komen om een vloer te leggen nou die kwamen dus mooi pas om 1 uur aankakken.. Verder heb ik heel de dag de was gedaan en beetje opgeruimd.In de middag ben ik met de middelste boodschappen wezen doen en daarna hebben we iedereen van school gehaald. Toen we thuis kwamen heb ik snel eten gemaakt en na het eten ging iedereen alweer naar bed toe.

Donderdag was eigenlijk heel nutteloos heb heel de dag Netflix gekeken en verder helemaal niks gedaan.

De dag erna moest ik naar mijn nieuwe school toe om te kijken en mijn school te gaan betalen. Mijn school zit in de stad Reading. Ik ging met de trein daar naar toe da is ongeveer 8 minuten dus prima te doen. Ik kwam aan het op het station en vond het al gelijk heel druk, want ik was de rust alweer gewend van de plaats waar ik nu woon. Naar de school lopen was maar 5 minuten dus dat was prima te doen en mijn school zit ook nog eens in de staart waar alle winkels zitten dus dat is helemaal handig of niet.. Op school gekeken en alles geregeld ben toen weer naar huis gegaan. Toen ik thuis kwam waren alle kids weer thuis en hebben we even wat gespeeld. Daarna moest ik mij alweer klaar maken voor de eerste echte korfbal training.. Naar de korfbal ga ik met de auto, omdat het met de trein niet te doen is. Toen ik aankwam zag ik de tijd en was ik 1 minuut voor de training daar. Dus ik dacht dat gaan ze vast niet leuk vinden. Ik snel naar binnen en iedereen zat nog rustig zijn schoenen aan te doen. Moest weer even tegen mij zelf zeggen dat het geen Nederlands korfbal is dit is Engeland hier werkt het anders. Er werden 4 palen neer gezet en ik zag denk wel 40 mensen.. Het eerste wat ik dacht hoe gaan ze dit doen dan? Maar liet het allemaal maar op mij afkomen dat is het beste. Iedereen was aan het schieten dus ik ging maar met een groepje mee schieten, na tijdje werd iedereen bij elkaar geroepen. Legt hij uit wat we moesten gaan doen en raakte ik al snel aan de praat met een hoop mensen. Ik zal verder niet op ingaan hoe de training ging aangezien de helft het denk niet begrijpt. Na de training ben ik gelijk naar huis gegaan, want ik had weer met wat mensen in de pub afgesproken. Hier ontmoeten ik weer 5 nieuwe au pairs en hebben we gezellig avond gehad.

De dag erna ben ik met twee au pairs naar de plaats Reading geweest waar mijn school en korfbal ook zitten. Hier hebben we wat geshopt en daar zijn we weer terug gegaan. We hadden die avond weer afgesproken om naar Reading te gaan alleen dan met de auto. Dus dat was ideaal daar zijn we naar een bar geweest en daarna nog naar een pub bij ons in de buurt. Deze avond werd het gelukkig niet heel laat aangezien iedereen nog moe was van de dag ervoor.

Zondag had ik niet veel op de planning staan. In de ochtend had ik beetje series gekeken en verder vrij weinig. Daarna had ik met Suus en Lisa afgesproken om te Skype voor een hostel, want zij komen in februari naar mij toe. Dat was allemaal snel geregeld. Daarna had ik met Kelly afgesproken om te Skype en uiteindelijk hebben we daarvoor ook een hostel geboekt voor 30 november tot 2 december. Dus dat zijn weer hele leuke dingen waar ik al naar uitkijk. Natuurlijk niet te vergeten om te melden mijn familie komt langs in januari en dan gaan we naar Manchester en Liverpool dus weer allemaal leuke dingen.

Hier zijn wat antwoorden op de vragen die ik kreeg:

Links rijden was in het begin wel even vreemd, maar je raakt er wel snel gewend aan. Alleen ze hebben hier hele vreemde rotondes en zelfs Engelse vinden deze rotondes heel vreemd en irritant om te rijden, en “gelukkig” zijn het er maar een hoop…?

Kinderen zijn super lief als het hun uitkomst natuurlijk. Als ik werk dan proberen ze natuurlijk van alles uit, maar als ik vrij ben komen ze mij altijd even opzoeken en dan zijn ze echt wel schatjes. Ik kook heel makkelijke maaltijden dat wil de moeder graag en ik vind het ook allemaal wel prima. Ik kook alleen voor de kinderen en soms eet ik zelf mee of ik eet later met de ouders.

Deze blog is een dagje eerder, omdat ik dit weekend naar Bournemouth ben om mijn oude vrienden op te zoeken.

Volgende week zal ik een paar foto’s moeten verwijderen aangezien ik er teveel op heb staan en daardoor geen foto’s meer kan plaatsen.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!