susanweerdenburg.reismee.nl

Eerste schooldag en weekendje Bournemouth

Maandag weer een nieuwe begin van de week. Ik heb het nog steeds niet zo op een maandag, maar goed we hebben geen keus hè? De kinderen naar school gebracht hoe dat altijd gaat. Ik thuis aangekomen en even lekker ontbijt gegeten. Daarna ben ik maar eerst een uurtje gaan slapen. Vraag je jenatuurlijk af : waarom doe je dat? Nou ik kan je het wel vertellen hoor, ik hou gewoon onwijs veel van slapen. Daarna heb ik een beetje het huis opgeruimd en verder vrij weinig. Om drie uur ben ik naar school gegaan en heb ik de kids opgehaald. Toen moesten we alweer gelijk door naar de tennis. Micah ging tennis en Joel probeerde heel bijdehand te doen tegen mij, was erg gezellig. Ik zei tegen Joel: voordat jij iets gaat doen ga je naar de wc. Nou dat vond hij helemaal niet leuk en hij moest niet en ik wist zeker dat hij wel moest. Ik heb het maar bij gelaten want ik dacht bij al deze mensen ga ik niet nog langer een discussie voeren over een wc. Na 10 minuten kwam hij naar mij toe en vertelde hij dat hij in zijn broek had geplast…. Ik dacht even dat ik gek werd. Dus of ik hem even wilde helpen, want hij kon het niet alleen. Vooruit dan maar volgende keer luistert hij maar gewoon.Ondertussen was de tennis klaar en zijn we naar de kinderopvang gegaan en hebben we de Joshua opgehaald. Toen zijn we naar huis gegaan en hebben we lekker avond gegeten. Daarna gingen ze douchen en slapen.

De dag erna heb ik weer de oudste twee naar school gebracht. Toen ik thuis kwam heb ik alle was van de kinderen gedaan. Volgens mij kan ik dat beter elke dag doen.. Daar ben ik heel de dag mee bezig geweest en ondertussen even series gekeken.Om 3 uur de kids weer opgehaald en zijn we naar huis gegaan. Hebben zij daar lekker gespeeld. Toen het 6 uur was heb ik Joshua weer opgehaald en Micah naar de voetbal gebracht en een uur later weer opgehaald. Ondertussen had ik Joel weer op bed gelegd. Daarna zat mijn dag er weer op.

Woensdag weer de zelfde ochtend als elke dag. Vandaag kon ik dan mijn eigen was gaan weg werken. In de ochtend kwam de schoonmaakster ook nog even langs. Die weer mijn kamer overgeslagen heeft en waarom, ik zou het niet weten. Volgende keer maar vragen of ze begint bij mijn kamer. In de middag eerst alleen Joel opgehaald en zijn we naar huis gegaan waar hij een uurtje gespeeld heeft en toen zijn we naar school gereden en hebben we Micahopgehaald en daarna Joshua. De bende was weer compleet, dus gingen we weer naar huis toe. Gekookt en gegeten. Na eten iedereen in bad geweest en iedereen naar bed gebracht. Toen zat mijn dag er alweer op en ben ik maar weer series gaan kijken.

Donderdag mijn eerste schooldag op een nieuwe school. Spannend zou je dan denken, maar dat viel allemaal wel mee, omdat ik er al een keer geweest was en ik was al wat gewend van de vorige school. Ik zit met 13 studenten in een klas. Er zijn 2/3 andere au pairs dus we hadden gelijk een gespreksonderwerp. Ik heb nog lang niet met iedereen gepraat, maar ze kwamen wel over als leuke mensen. Op donderdag heb ik alleen in de ochtend les en op vrijdag ochtend en middag. Na school ben ik lekker naar huis gegaan, want het was steenkoud buiten. Verder heb ik die dag eigenlijk weinig gedaan.

Vrijdag had ik school tot 4 uur en in de pauze ben ik nog even wezen shoppen, omdat het black Friday was. Na school ben ik gelijk naar het station gegaan en heb ik de trein naar Bournemouth gepakt. Ik kwam daar aan om 6 uur aan en twee vrienden van mij stonden al op mij te wachten. We hebben toen de taxi naar mijn hotel genomen en hebben mijn spullen daar neer gezet. Daarna zijn we naar de rest gegaan die al in de pub waren. Een vriend was jarig dus we gingen met een paar mensen uit eten en de andere mensen bleven in de pub. Na het eten zijn we weer terug naar de pub gegaan. Hier hebben we nogmaals zijn verjaardag gevierd. Na de pub zijn we naar een nachtclub gegaan die voor iedereen nieuw was. Kwamen we daar aan en er waren zo wat geen mensen, dus het viel niet heel erg in de smaak, maar we zijn er toch twee uurtjes geweest. Daarna zijn we naar een andere nachtclub gegaan waar we altijd waren. Hier zijn we best een tijdje geweest ik kwam om 7 uur thuis. Ben toen gelijk gaan slapen, maar het was zo koud dat ik niet kon slapen. Ik lag serieus met mijn sjaal, jas, handschoenen en sokken in mijn bed.. Dus het duurde even voor ik sliep.

Zaterdag ochtend werd ik al wakker om 10 uur.. Dus niet heel veel slaap meegepakt deze nacht. We hadden om 2 uur weer afgesproken om te gaan lunchen. Nou er waren drie mensen op tijd van de 7, want de rest had zich een klein beetje verslapen. Na de lunch zijn we over de kerstmarkt gaan lopen en daarna hebben we ergens koffie gedronken. Toen was het alweer 8 uur dus gingen we, maar weer naar de pub toe. Waar niet iedereen bij was, want sommige mensen hadden het nog een beetje zwaar van de dag ervoor. Na de pub zijn we naar het casino gegaan en dit keer gingen we naar een andere casino. Waar ook nog eens een gezellige bar bij zit dus helemaal mooi. Na het casino zijn we naar het park gegaan en hebben we daar wat drankjes gedaan. Deze nacht kwam ik om 6 uur thuis dus niet heel veel beter.

Zondag moest ik het hotel alweer verlaten om 11 uur dus om 10 uur stond mijn wekker. Ik had ook aan wat mensen gevraagd of ze om 11 uur konden komen, want dan kon ik ze nog even zien. Er waren er een paar gekomen en toen zijn we eerst naar het strand gegaan en daarna zijn we daar ergens wezen lunchen. Na de lunch kwamen er meerdere mensen en zijn we nog even over de kerstmarkt gelopen. Daarna hebben we weer koffie gedronken. Toen was het alweer tijd om even snel wat avond te eten, want ik moest daarna naar mijn trein. Na het eten ging ik naar mijn trein en 4 gasten wilde met mij mee lopen. Ik dacht:mooi dat is ten minste gezellig. Nou wij naar het trein station, maar we waren even verkeerd gelopen en toen waren we verdwaald.. We moesten opeens ergens overheen klimmen en dan oversteken. Het leek mij niet heel erg slim om daar overheen te klimmen aangezien het aardig hoog was. Dus gingen we ergens anders overheen klimmen. Toen dacht iemand dat hij het station zag en dat we alleen maar door een parkeergarage moesten. Om in deze parkeergarage te komen moesten we weer overal overheen klimmen dus was wel een succes. We liepen door de parkeergarage en toen zag iemand een bordje van de route. Bleek dat het station nog zeker een kwartier lopen was… Dus we besloten snel naar buiten te gaan en op zoek te gaan naar een taxi aangezien we nog maar 5 minuten hadden voor mijn trein ging. We kwamen eindelijk bij een taxi aan en toen had ik nog een minuut over, dus dat ging ik nooit redden. We hadden trouwens gerend naar de taxi en een van die gasten zijn we onderweg kwijt geraakt.. Een van die gasten zei ja dat halen we wel, maar ik had het al opgegeven en gekeken naar de volgende trein. Die er niet meer was dus ik moest anders gaan reizen wat dus langer duurde, maar het is een trein en daar gaat het om. Snel iedereen dag gezegd en uitgezwaaid. Ik kwam deze avond om 10 uur thuis dus was een mooi avontuur en ik heb weer genoten van Bournemouth!

De blog is weer wat eerder,omdat ik dit weekend naar London ga.

Kees en Leny,

Wat een mega verhaal. Je maakt wat mee! Jij wil t.z.t. vast 10 kindertjes, minder? Nee hoor, voor jou veel te stil!
Weet jij of er een trein rijdt van Londen naar Kingston upon Thames?
Tot gauw, lieve groet, opa en oma!