susanweerdenburg.reismee.nl

Dat was het dan ..

Maandag en dinsdag gewoon lekker gewerkt verder vrij weinigbijzonders gedaan.

Woensdag weer gewerkt en overdag naarBracknellgeweest met Christinaom cadeautjes te kopen voor de familie. In de avond hadden we een afscheidsfeestje van Bettina zij ging weer terug naar Frankrijk. Dit keer was ik de bob, alleen was ik dan alsnog om 4 uur ochtends thuis,dus dat schoot niet echt op.

De volgende dag hadden we met wat au pairs afgesproken om als verrassing naar het station te gaan om doei te zeggen tegen Bettina. In de middag had ik Joshua en zijn we naar het park geweest waar Christina ook heen kwam met haar kids. Na twee uurtjes zijn we weer naar huis gegaan en heeft de gast moeder het weer over genomen. Toen ben ik naar Christina gegaan hebben we daar gegeten en een film gekeken.

Vrijdag ging ik mijn spullen inpakken en ben ik naar Bournemouth gereden. Het was een beetje druk opde weg,dus hebiker 2 uur overgedaan.. Toen ik aan kwam ben ik naar school gegaan en heb ik daar dan eindelijk echt afscheid genomen van de leraren. Met vrienden afgesproken en ergens wat gedronken en nadat ben ik naar een vriendin haar huis gegaan om mijn spullen daar neer te zetten. Toen zijn we ergens gaan avondeten en gingen we daarna gelijk naar een nachtclub toe. Hier hadden de gasten regelt dat we een viptafel hadden,dus dat was ideaal. Weer vroeg in de ochtend naar het huis van een vriendin gegaan en gaan slapen.

Zaterdag was het heerlijk weer dus hebben we hele dag lekker bij het strandgezetenen door het park gelopen. Deze dag waren de meeste aardig brak en kreeg ik de vraag waar ik de energie vandaan haalde om zo actief te zijn. Hier had ik eerlijk gezegd geen antwoord op. In de avond even naar deshishageweest met de mensen die nog inleven waren. Deze avond waren we opzich wel weer op tijd thuis,dus dat was wel chill.

Zondag lekker rustig aan gedaan en weer naar het strand geweest natuurlijk. We waren alleeneenbeetje laat wakker,dus zoveel tijd had ik niet meer. Toen ben ik weer naar huis gaan rijden en was het weer lekker druk,dus deed ik er weer lang over..

Maandag was het dan weer een normale werkdag waar ik weer lekker de was mocht doen..

Dinsdag ook weer heel de dag gewerkt en in de ochtend met wat vrienden afgesproken, omdatElettrajarig was.

Woensdag moest ik ook weer werken en overdag moest ik bij Christina werken. We moesten allemaal dingen verven buiten,was prima te doen in het mooie weer.

Donderdag eerst weer bij Christina gewerkt en in de middag had ik Joshua. Het was lekker weer dus zijn we lekker naar het park geweest en hebben we daar lekker gespeeld.

Vrijdag moest ik dan voor de laatste keer bij Christina werken. Tussendoor ben ik even snel naar huis gegaan om wat spullen te pakken, omdat ik die avond bij Christina zou slapen. Toen zijn we wat gaan eten en wat gaan drinken, want we gingen stappen met mijn klasgenoten in Reading. Olie (dat is een Engelse vriend) hij heeft ons naar het station gebracht en vanaf daar zijn we naar Reading gegaan. We zijn in veel verschillende pubs en nachtclubs geweest. Datwas erg gezellig en het was natuurlijk mijn laatste keer uit in Reading.

De volgende dag werden we lekker laat wakker en hebben we even rustig aangedaan. Die avond gingen we nog even uit in Wokingham met wat au pairs. We zijn naar wat pubs geweest en als laatste naar een nachtclub. Ik was weer lekker laat thuis, maar goed, datwas ik al weer gewend.

Zondag lekker rustig aangedaan en in de avond naar Christina gegaan, voor de laatste keer daar avond te eten. Dus we hebben gezellig met zijn allege-bbq. Na dit ben ik naar huis gegaan en lekker gaan slapen.

Maandag en dan ook echt de laatste maandag in Engeland. Joshua had waterpokken dus konhijniet naar de opvang dus ik had hem heel de dag. Ik had metElettraenFranziskaafgesproken om koffie te gaan drinken in het centrum. Joshua ging natuurlijk gezellig met mij mee. Hij vond alles prima en gezellig dus dat was ideaal. In de middag heeft hij lekker geslapen en moest ik nog even de was doen. In de middag weer het normale maandagmiddag programma.

Dinsdag had ik Joshua weer en had ik met Christina afgesprokenin het centrum en hebben we daarkoffie gedronken. Joshua is helemaal fan van Christina dus dat kwam helemaal goed. We hadden nog even de laatste cadeautjes gekocht voor mijn gastgezin en toen zijn we weer naar huis gegaan.

In de avond hadden we al mijn afscheidsdiner. Ze hadden Fish and chips gehaald en hebben we gezellig met zijn alle gegeten. Daarnahebben we cadeautjes gegeven en de kinderen en ouders vonden de cadeautjes heel erg leuk. Toen kreeg ik ook nog cadeautjes. Was erg gezellig, maar ook heel vreemd, want dan komt het einde opeens wel heel dichtbij.. Die avond hebben de kinderen gespeeld met de cadeautjes enMicahhadskip-bogehad,dus ik moest ook mee doen.

De volgende dag was dan echt de laatste keer dat ik ze naar school bracht en wat is dat een gek gevoel. Joshua bleef nog een dagje bij mij dus hij mocht mij helpen met mijn koffer inpakken. Daar had ik natuurlijk weinig aan, maar was toch wel leuk om met hem te doen.Ik zei deze dag tegen Joshua; kom eens naar Susan. Liep hij naar mijn foto en zei hij; Hi Susan.Toen moest ik toch wel even lachen om hem.Verder zijn we lekker naar het park geweest en hebben we rustig aangedaan. De kids weer opgehaald van school en toen zijn we naar huis gegaan. Dat was het dan de schoolperiode. Soms voelde ik mij ook echt een moeder als ik over dat schoolplein heen liep met drie kids.

In de avond had ik afgesproken met wat au pairs voor de laatste keer. De kinderen gingen op dat moment naar bed en wilde niet dat ik weg ging dus ze hingen met zijntweeënaan mijn benenzodat ik niet meer kon lopen.. Uiteindelijk toch los gekomen en ben ik snel even naar Christina haar huis gegaan,omdat haar gastfamilie nog even doei wilde zeggen. De kinderen hadden iets voor mij gemaakt en de moeder had een cadeautje voor mij gekochten datwas super lief. Toen kwam het doei zeggen tegen dekidsvan Christina,dat is toch raar en vonden hun ook. Ze vroegen wel of ik nog eens terug kwam en natuurlijk wil ik dat. Daarna zijn we naar de pub gegaan en daar hebben we avond gegeten met wat au pairs. We zijn in de pub geweest en daarna nog even naar de nachtclub.

Donderdag de echt laatste dag in mijn gastgezin. Wat is dat raar. Doei zeggen tegen de kids voor dat ze naar schoolgignenwas wel heel erg raar. Ook best lastig voor mij,maar ook voor hun. Nadat kwam de moeder en Joshua weer terug naar huis en moest ik afscheid nemen van hun. Joshua is natuurlijk erg jong, maar ik kreeg toch een grote knuffel van hem. Daarna de moeder doei zeggen en zij besefte het ook nog niet helemaal..

Toen kwam Christina mij ophalen om naar het vliegveld te gaan. Zij bracht mij hier heen en onderweg ging ik toch een soort van beseffen dat het over was. We hadden nog even geluncht met zijn tweeën. Daarna moesten we afscheid nemen en dat was heel raar, maar gelukkig zie ik haar weer aan het eind van de maand want dan ga ik haar op zoeken. Nadat kwam natuurlijk al het wachten om weer terug naar Nederland te gaan. In Nederland stonden mijn ouders op mijn te wachten en zijn we naar huis gegaan en hebben we daar lekker gegeten met zijn drieën. Daarna kwam Renee mij ophalenenzijn we even met wat vriendinnen naar Rotterdam geweest om een drankje te doen.

Dit was het dan weer. Wat is alles snel gegaan. Ik kan het nog steeds niet beseffen dat ik dit allemaal alleen heb gegaan. Wie had dat gedacht? Ik zelf zeker niet, maar wat kan ik zeggen,dat ik blij ben dat ik het heb gedaan. Wat eentoffenervaring. Een aanrader voor iedereen en gebruik daarvoor geen soms ik kan geen Engels, want kijk naar mij ik kon er ook niks van. Nogmaals ik heb genoten van alles wat ik daar heb gedaan en dit kan ik nog wel 1000x herhalen.

Bedankt allemaal voor het lezen, berichtjes, steun en voor alles! Dit is ook de laatste blog, omdat voor mij nu ook het normale leven weer gaan beginnen..

Bye bye

Reacties

Reacties

Ank

Leuk Susan, wat een verhaal! Afscheid nemen valt nooit mee en je hebt veel met je gastfamilie meegemaakt. Nu vakantie? En wanneer begin je bij Gemiva?
Zie je wel weer eens. Ik heb meegeleefd met al je verhalen. Groetjes

Susan Weerdenburg

Bedankt dat u mij gevolgd heeft! Morgen begin ik al bij Gemiva dus vakantie zit er nog even niet in, maar dat maakt niet uit.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!