susanweerdenburg.reismee.nl

Eerste echte week

Maandag was dan echt mijn eerste werkdag in het gezin als een echte au pair. Het voelde een beetje vreemd, maar goed we gingen ervoor! De dag ervoor werd mij verteld dat ik om half 8 moest opstaan en dat ik om 8 uur moest helpen met de kinderen klaar te maken voor school. Ik hoefde ze niet uit bed te halen en hoefde ook geen ontbijt te maken. De tanden poetsen, schoenen aan, jas aan, tas mee en we konden gaan. De moeder liep nog even mee voor de weg. De twee oudste zitten op school en de scholen zitten naast elkaar. Op deze scholen is het verplicht om een uniform te dragen. De twee op school afgezet en toen zijn we snel naar huis gelopen, want de jongste moest ook naar de opvang. Dit gebeurde met de auto. Daar afgezet en toen zijn we naar huis gegaan. Toen we thuis aan kwamen vroeg ze of ik wilde oefenen met auto rijden aangezien het hier aan de linker kant is. Dit wilde ik wel dus we gingen even stukje rijden. Ze zei al snel; het zit wel goed, jijmag van mij rijden met de kids als je dat zelf ook wil. Dat wilde ik wel. Zij ging werken en ik had tijd voor mijzelf.Ik begon pas weer met werken om 3 uur. Daarvoor heb ik een beetje serie gekeken. Om 3 uur ben ik naar de school gegaan en heb de kids opgehaald en toen zijn we gelijk naar huis gegaan en de auto ingestapt om door te gaan naar de tennis. De oudste ging tennissen en de middelste en ik gingen spelen in een speeltuin. Uurtje later was hij klaar en zijn we gelijk weer naar huis gegaan en moest ik koken voor de kinderen en voor mijzelf. Onder het eten kwam de vader thuis die heeft de jongste opgehaald van de opvang. Na het eten heb ik de kinderen naar bed gebracht. In de avond heb ik verder niet zoveel gedaan.

De volgende dag was eigenlijk gewoon hetzelfde. Alleen na school hadden ze na schoolse opvang en daar waren we naar toe gereden, maar er was niemand. Dus gingen we maar weer naar huis uurtje later heb ik de oudste weer afgezet bij de voetbal en heb ik gekookt voor de middelste. De vader haalde de jongste op en gelijk de oudste van voetbal. Daarna iedereen naar bed gebracht. Nadat iedereen sliep ben ik zelf nog even wat series gaan kijken en ben daarna ook gaan slapen.

Woensdag hadden we gewoon hetzelfde ochtend ritueel. Na school haalde ik de twee oudste op en dit keer hadden ze geen activiteiten na school. Dus ze vroegen aan mij of ze in het bos mochten spelen. Dit vond ik allemaal prima. Na een uurtje kreeg ik het zelf toch wel aardig koud en gelukkig waren zij er ook wel klaar mee,dus gingen we weer naar huis toe. Ik heb toen weer het eten gemaakt, na eten zijn ze gaan douchen en weer naar bed gegaan. In die avond heb ik zelf niet zoveel gedaan.

De dag erna was ik lekker vrij dus ik sliep gewoon lekker uit tot 10 uur. Ik keek op mijn telefoon toen ik wakker werd en ik zag een Whatsappje van de groepsapp uit de stad waar ik nu woon. Ze hadden afgesproken om koffie te gaan drinken om half 11. Ik had zin om nieuwe mensen te ontmoeten, maar ik was zelf wat laat dus ik had een van de mensen een privé berichtje gestuurd of ik nog kon aansluiten alleen wat later. Ze reageerde hier heel leuk op en stuurde mij het adres. Dus ik mij snel klaar gemaakt en erop af gegaan.Nou daar sta je dan in een restaurant wat best wel druk is. Ik wist maar hoe eentje eruit zag door de profielfoto dus dat was nog best een opgaven dacht ik. Al snel zag ik ze zitten en ben ik erop af gegaan en het was eigenlijk gelijk wel gezellig. We waren met zijn vieren en na de koffie zijn er twee naar huis gegaan en een andere en ik bleven. Ze liet mij wat dingen zien van de stad, want ik was daar nog helemaal niet geweest. Daarna zijn we gaan lunchen. Na de lunch zijn we naar huis gegaan. We hadden met z’n alle afgesproken om die avond naar de pub te gaan. Dit zouden we dan ook in de groepsappgooien en wie dan zin had kon komen. Na het avondeten ben ik gelijk weg gegaan naar de pub. Daar ontmoeten ik weer twee nieuwe mensen die ook super enthousiast waren. Het was weer een hele gezellige avond en we werden uit de pub gezet omdat het ging sluiten. Dus dat zegt genoeg over een donderdag.

De volgende dag was ik weer vrij dus heb ik lekker geslapen. Daarna had ik weer met een au pair afgesproken, want ze ging mij helpen met een treinkaart. Dit is een treinkaart wat heel het jaar geldig is en dan kan je goedkoper reizen. Daarna zijn we weer naar huis gegaan.

In de avond had ik babysit avond. Dat was pizza eten en een film kijken. Dat ging allemaal goed en toen moestenze naar bed. Ze lagen er allemaal in en sliepen bijna allemaal. Alleen de oudste had er wat moeite mee dat zijn ouders er niet waren(dit was de eerste keer in tijden dat ze weg waren). Hij was niet om te buigen wat ik ook probeerde dus ik heb uiteindelijk zijn vader gebeld en uitgelegd wat er gebeurt is. Hij was blij dat ik belde en zei dat hij over een halfuurtje thuis was.Dus dit hebben we dan ook weer mee gemaakt…

Zaterdag had ik niks op mijn planning staan, alleen dat ik die avond naar de pub zou gaan met andere au pairs. Dus heb lekker rustig aangedaan.In de avond was het weer erg gezellig in de pub en druk, want er was een belangrijke boks wedstrijd en die moest iedereen zien. Ik snap er zelf weinig van dus kan hier verder niks over vertellen.

De dag erna ging ik naar een korfbalwedstrijd kijken van een stad verderop. Ik was erg benieuwd naar de mensen en op wat voor niveau ze spelen.Daar aangekomen was het toch wel vreemd dat ik niet bij Weidevogels naar binnen stapte. Dan nog eens dit niveau wat toch wel een stukje lager is dan dat ik gewend was. Ik was van plan om daar te gaan spelen, maar onder de wedstrijd had ik toch mijn twijfels. Na de wedstrijd ben ik toch naar iemand toe gestapt met de vraag of het ĂĽberhaupt mogelijk was of ik daar kon spelen en dit kon. Daarna dacht ik gewoon doen, dan maar laag spelen. Het gaat er meer om dat je Engels kan spreken met die mensen en dat je nieuwe mensen ontmoet. Dus door die overwegen heb ik mijn ingeschreven bij Reading University. Na het gesprekje vroegen ze mij mee naar een bar van de uni. Ik was toch al zo lekker bezig dus ik zei maar ja en ben mee gegaan. Daar leerde ik de andere mensen kennen en dat was gezellig, maar wel even wennen en dat zal nog wel even blijven. Daarna ben ik naar huis gegaan en hebben we een voetbalwedstrijd gekeken met de hele familie.

Dit was weer de blog voor deze week!

Reacties

Reacties

Miranda

Wat ben je toch lekker bezig daar! Twee maanden geleden sprak je nog nauwelijks Engels en nu stap je gewoon op mensen af om een gesprek met ze aan te gaan. Super trots! Ach en volgend seizoen mag jij je gewoon weer melden bij de Weidevogels hoor. xxx

Kees en Leny

Susan, Leuke verhalen joh, en als het niveau van de korfbal te laag is, krik jij het een beetje op. als het maar leuk is met al die nieuwe mensen. en zo je zegt, super voor je engelse kennis en die pubs zijn idd heel gezellig, en als de mensen dan ook oke zijn, dan kan het niet stuk. Links rijden, even wennen?
Lastig bij een rotonde. lieve groet, O & O

Ank

Susan zijn de kinderen wel lief? En lusten zij wat je kookt? Eten de ouders ook mee of zorg je op die dagen alleen voor de kinderen? je maakt wel veel nieuwe kennissen, maar ik denk dat zij het ook wel leuk vinden een hollandse vriendin, ben weer benieuwd naar je verhalen volgende week, groetjes tante Ank

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!