susanweerdenburg.reismee.nl

Eerste bezoek!

Maandag was weer een normale dag waarbij ik de kids naar school heb gebracht en daarna thuis alle was weggewerkt heb.  Om drie uur heb ik de kids opgehaald van school met de auto, omdat het best wel hard regende en we moesten toch gelijk naar de tennis, dus dat kwam goed uit.  Micah speelde tennis. Joel en ik waren een boekje aan het lezen, Joel is nu aan het leren lezen en ik probeer hem hiermee te helpen voor zover ik het zelf weet natuurlijk. Aangezien mijn Engels nog niet helemaal perfect is en mijn dyslexie nog steeds een rol mee speelt.  Na de tennis hebben we gelijk de jongste opgehaald en zijn we naar huis gegaan. Heb ik snel eten gemaakt en zijn ze daarna in bad gegaan en naar bed. 

De volgende dag was het eigenlijk precies het zelfde alleen dan dat de we na school naar de opvang ging in de kerk. Hier waren we alleen wat later dan normaal aangezien de kinderen niet echt door kunnen lopen…  Na de opvang hebben we de jongste opgehaald van de kinderopvang en hebben we de oudste bij voetbal gebracht. Toen zijn we snel naar huis gegaan en hebben we gegeten.  Na het eten kwam moeder thuis en heb ik de kinderen achter gelaten bij moeder en ben ik snel de oudst weer op gaan halen. Toen ik weer thuis kwam zat mijn dag er weer op, dus mocht ik wat voor mijzelf gaan doen. Daarom ging ik lekker een serie kijken.

Woensdag was ook weer een normale dag. Na school heb ik Joel wel opgehaald enzijn we een uurtje naar huis gegaan en daarna hebben we Micah opgehaald van school. Hij heeft op woensdag altijd een uur langer school, omdat hij dan nog activiteiten doet op school.  Daarna hebben Joshua opgehaald van de opvang en zijn we naar huis gegaan en gingen we gelijk eten. Iedereen was helemaal moe dus na het eten konden ze gelijk slapen.  

Donderdag had ik in de ochtend school en in de middag ben ik lekker naar huis gegaan en heb ik een uurtje geslapen. Ik dacht een beetje voorslapen voordat ik het weekend naar London ga en dat was maar goed ook.  Verder heb ik deze dag mijn koffer ingepakt en ben ik wezen face time met Kelly die ik de dag erna zou zien in London.

De dag erna had ik nog school tot 4 uur. Ik mag zeggen dat ik in de middag een klas omhoog mag, omdat die andere klas wel wat te makkelijk voor mij was. Dit gaat volgende week in. Na school ben ik gelijk naar huis gegaan, want ik moest weer op tijd de trein halen. Toen ik thuis kwam was de hele familie nog thuis en die zouden ook een weekend weg gaan, maar dan al om 4 uur. Dit hebben ze alleen niet echt gehaald, ze ging uiteindelijk pas weg om 6 uur.. Ik al mijn spullen gepakt en naar de trein gegaan. Ik had alleen nog geen kaartje en ik dacht die kan ik daar nog wel kopen,  maar nee hoor de kaarten verkoop was al dicht dus moest dat met een machine.. Toen heb ik het toch maar even voor de zekerheid gevraagd, want vorige keer dat ik dat deed ging het niet helemaal van zelf… Diegene had mij goed geholpen en toen kon ik naar de trein. Ik zou 5 minuten eerder aankomen dan Kelly dus dat was mooi. Het was alleen een heel groot station en Kelly kwam op platform 3 en ik op 19. Ik stond op platform 3 te wachten op Kelly alleen zij stond beneden en ik boven dus was er even iets mis gegaan in de communicatie. Daarna zijn we gelijk naar ons hostel gegaan voor onze koffers. Koffers neer gezet en nu kijken waar we willen eten aangezien het al 9 uur was. Beetje rond gelopen en uiteindelijk zagen we een Vapiano en hebben we daar lekker wat gegeten. Na het eten wilde we eigenlijk naar een pub, maar we konden niet echt een goeie pub vinden, maar we zagen wel fietsen die we konden huren. Dus hebben we voor de fietsen gekozen en hebben we om 11 uur in de avond een lekker stuk gefietst. We wisten niet heel goed de weg dus we hebben veel rondjes gefietst, maar dat was grappig. Ik had oprecht na 5 minuten al pijn aan mijn kont, want ik was het niet echt gewend meer. Na 1,5 uur waren we er klaar mee en zijn we naar het hostel gefietst en daar was een stalling voor de fietsen dus dat was super. Toen we daar aankwamen gingen we tandenpoetsen en slapen.  We waren allebei aardig moe.

De volgende dag hadden we drie dingen op de planning staan: Oxford Street,  London Eye en Winter Wonderland. We werden rustig wakker en gingen naar het ontbijt van het hostel, wat allemaal heel simpel was, gewoon toast met jam. Daarna hebben we ons klaar gemaakt en zijn we naar het station gegaan en gingen we met de underground naar de Oxford street. Hier hebben we lekker geshopt en daarna zijn we daar wat wezen eten. Na het eten zijn we naar de London Eye gegaan. Hier zijn we in geweest wat een heel mooi uitzicht gaf over London. Helaas was de Big Ben niet de Big Ben die we kennen, want hij wordt verbouwd, dus je zag er weinig aan. Daarna zijn we naar Winter Wonderland gegaan en zijn we daar weer in het rad gegaan en hier kregen we een mooi beeld hoe groot Winter Wonderland wel niet is (Kijk bij foto’s). Hier hebben we ook een stukje gelopen, maar het was zo druk dat je er eigenlijk niet normaal meer kon lopen. Dus na een tijdje zijn we weg gegaan. Een vriend van mij uit Bournemouth was dit weekend met zijn oom in London en wilde ons zien. Dus die hebben we toen opgezocht en zijn we wezen eten. Na het eten zijn we naar de Tesco gegaan voor een flesje wijn om die op te drinken in het hostel. In het hostel aangekomen waren er weer nieuwe mensen,  maar deze mensen gingen of slapen of stappen, dus die hebben we ze niet echt gezien. Wij hebben lekker in de keuken gezeten en hebben wat gedronken en daarna zijn we gaan slapen. We hadden deze dag 20 km gelopen dus waren oprecht best wel moe.  De nacht daarvoor had ik iemand die mij wiegend in slaap bracht dus was benieuwd of ze er nu alweer in lag, maar gelukkig was dat niet zo. Deze meid bewoog zoveel dat het echt net een wieg was.. Je had daar een stapelbed voor 3 personen en ik lag bovenaan en dat was wel een pretje voor 2 nachten. 

De volgende dag werden we alweer op tijd wakker, alleen duurde het even voor we echt opgang kwamen, dus we hadden niet zo heel veel tijd meer. Daarom zijn wedeze dag alleen naar de kerstmarkt geweest bij de London Eye. Daarna hebben we Hollandse poffertjes gegeten. Toen zijn we terug gegaan naar het hostel voor de tassen en zijn we naar treinstation gegaan en hebben daar afscheid genomen.  Toen ik thuis kwam heb ik gelijk alle was van mijzelf weg gewerkt en de kinderen hun uniforms gestreken voor de volgende. De familie kwam deze dag om half 10 pas thuis dus de kinderen gingen gelijk naar bed. Ze waren alleen even vergeten door te geven dat ze zo laat kwamen, omdat het bereik heel slecht was waar ze zaten. Dus toen ik erachter kwam dat ze niet thuis aten, was de supermarkt al lang gesloten in dit dorp dus ben ik maar de Mac gegaan en daarna lekker gaan slapen. 

Dit was dan weer mijn verhaal voor deze week!

Van 20 december tot 1 januari ben ik weer even in Nederland.  Om mijn familie en vrienden te zien en natuurlijk het leukste feest van het jaar mee te maken en dat is natuurlijk oud en nieuw. In deze periode zal ik geen blog plaatsen of mensen staan hier echt om te springen, maar dat zal niet.

Reacties

Reacties

Miranda

Super leuk dat Kelly jou is wezen opzoeken:)

Kees en Leny

Susan, steeds weer leuk jouw ervaringen te lezen. Terug in Nederland zal je rechts rijden vast even moeten wennen. Zie je met kerstmis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!